• česky"
  • Deutsch"

Do Brna ze severu

Zobrazit mapu na celou obrazovku

Olomouc – Brno

Jakubské cesty jsou značené jednosměrně, všechny směřují do Santiaga do Compostela. Následuje popis Jakubské cesty z Olomouce do Brna. Z Brna je pak možné pokračovat jižní trasou na Mikulov nebo západní na Třebíč a Český Krumlov. Seznam ubytovacích možností z Olomouce do Brna naleznete zde.

Olomouc – Náměšť na Hané – Moravský Kras

Pokud vyrážíte do Santiaga z Olomouce přes Brno, využijte Svatojakubskou trasu po červené značce Náměšť na Hané – Přemyslovice – Stražisko – Malé Hradisko. Z Malého Hradiska vede poutní trasa po žluté značce do obce Suchý na hranicích Olomouckého a Jihomoravského kraje a odtud po zelené značce vlevo na Žďárnou a do Sloupu, bráně Moravského krasu, kde je možno, mimo jiné, navštívit Sloupsko-Šošůvské jeskyně.

Moravským krasem do Rudic a Křtin

Ze Sloupu pokračuje Svatojakubská trasa jižně společně po červené a žluté značce KČT až k rozcestí U Dubu a dále po žluté až k turistické chatě nad propastí Macocha. Poutní cesta poté pokračuje po červené značce přes obec Vilémovice k rozcestí Harbechy a po žluté značce schází do Jedovnic. Odtud vede zelená značka podél Jedovnického potoka k Rudickému propadání, poté k větrnému mlýnu s muzeem a TIC v Rudicích. Od rozcestí Rudice-Hájce pokračuje Svatojakubská cesta stále po zelené značce ke Klostermannově studánce a přichází k překrásnému poutnímu chrámu Jména Panny Marie ve Křtinách. Ve Křtinách je možné přespat v poutnickém útulku sv. Dominika Albergue S. Domingo.

Křtiny - Brno

Ze Křtin poutní trasa míří po modré značce k rozcestí u jeskyně Výpustek, Srnčí studánce až k rozcestí Nad Arboretem, odkud pokračuje po červené značce do Bílovic nad Svitavou a podél řeky do Brna. Zde značená trasa KČT končí na konečné městské hromadné dopravy v Obřanech, na konci ulice Babická. Svatojakubská cesta pokračuje asi 9 km stále podél řeky Svitavy (provizorním značením žlutými šipkami) ulicemi Mlýnské nábřeží a Břehovou, pěšinami k Maloměřickému mostu a dále okrajem ulic Dolnopolní, Sportovní nábřeží a Svitavské nábřeží k Zábrdovickému mostu a kostelu Nanebevzetí Panny Marie. Zde se trasa rozděluje. Hlavní trasa pokračuje dále po pravém břehu řeky až k ulici Tržní a odtud po levém břehu až k OC Olympia odkud pokračuje červená značka KČT.

Poutníci mířící do centra města Brna odbočí vpravo a ulicemi Cejl, Bratislavská a Jezuitská dojdou přímo ke kostelu sv. Jakuba, který je centrem Svatojakubských cest na jižní Moravě. Na faře naproti přes cestu je možno dostat razítko do credencialu, pod kostelem se nachází druhá největší kostnice v Evropě. Svatojakubská trasa pokračuje za kostelem ulicemi Kozí, Poštovská a Minoritská, dolů po schodech k hotelu Grand a ulicí Křenovou až k řece Svitavě, kde se opět napojuje na hlavní trasu.