Z Brna na západ

Z centra Brna

Poutní cesta (značená provizorními žlutými šipkami) začíná za kostelem sv. Jakuba a nyní vede ulicemi Kozí, Poštovská a Minoritská, poté dolů po schodech k hotelu Grand, pod železničním viaduktem a ulicí Křenovou a Mlýnskou až k řece Svitavě, kde se napojuje na trasu vedoucí podél řeky. Cesta se po chvíli přesune z pravého na levý břeh Svitavy a pokračuje cca 5 km až k soutoku s řekou Svratkou u OC Olympia (sem lze dojít také po cyklotrase č. 1 ze západnějších částí města Brna).

Modřice - Želešice

Od soutoku Svitavy a Svratky pokračuje Svatojakubská cesta po levém břehu Svratky asi 1 km k mostu, který spojuje nákupní zónu Olympia s obcí Modřice. Na mostě odbočte vpravo a provizorním značením žlutými šipkami pokračujte přes modřické náměstí a ulicí Havlíčkovou až k hlavní silnici. Odtud jděte vpravo po pěšině za svodidly (POZOR - 500m nebezpečný úsek, dbejte zvýšené pozornosti) a stále rovně po chodnících střídavě na levé a pravé straně až do obce Želešice k rozcestí s modrou značkou KČT.

Přírodním parkem Bobrava

V Želešicích začíná modrá turistická značka, která je současně (zatím neznačenou) Svatojakubskou cestou z Brna na západ. Vede 14 km Přírodním parkem Bobrava - údolím stejnojmenné říčky okolo Nového, Anenského a Spáleného mlýna do Radostic.

Radostice – Ivančice

V obci Radostice se mění barva trasy z modré na červenou, po které vede Svatojakubská cesta dalších několik desítek kilometrů. Po delší cestě lesem do Ivančic můžete těsně před městem navštívit na kopci nedalekou kapli sv. Jakuba, ke které přijdete po křížové cestě.

Po 11 km dorazí Svatojakubská cesta do Ivančic na náměstí. V Ivančicích můžete navštívit pobočku Muzea Brněnska - Muzeum v Ivančicích nebo Expozici Alfonse Muchy či Vladimíra Menšíka

Ivančice – Třebíč

Dalších více jak 60 kilometrů z Ivančic do Třebíče vede romantickou krajinou skautských táborů podél řeky Jihlavy, Mohelenské a Dalešické přehrady. Po cestě lze navštívit velké množství chráněných přírodních území a zřícenin středověkých hradů.